Lucia

13 december vilket innebär att det är idag alla går lucia. Fint med luciatåg men det blir nog inte att jag går och kikar på något i år.
Har nämligen lite att styra med här hemma idag känner jag.

Så ska ju hästarna ha motion med. Å för att inte glömma dogsen! Lite lydnadsträning kanske skulle sitta fint en dag som denna. Var ett par dagar sen nu.

Har ju glömt säga med att det kommer bilder framöver på vår lägenhet! Har ju fått iordning i tvrummet nu så nu börjar det kännas bra. Tvrummet är i princip klart. Det ska upp två tavellister på väggen bakom soffan sen är det klart.
Eller ja, på tal om soffan. Jag har lite försiktigt börjat övertalan om att byta ut soffan när vi ändå är i farten. Det skulle sitta så fint med en u-soffa! Och jag har sett en på Törnvalls som är sååå fiin. Den skulle vara pricken över i:et i vårt tvrum. Henke är dock inte riktigt lika övertalad om det som jag är. Vi får se vad som händer helt enkelt..

Sovrummet är inte färdigt på långa vägar. Det enda som hänt där sen sist är att vi fått upp en maskroslampa där. Åh så fin den blev! Precis som jag tänkt mig :)
Men det är mycket kvar innan det är klart. En sängram ska på plats. Och vi har nog bestämt oss för vilken. Så efter jul kanske den äntligen ska inhandlas. Vi får se!
Sen skulle vi ha en byrå till egentligen. Men sist vi var på Ikea kikade vi lite på deras garderober. De rymmer ju en hel del och köper vi sådana så kan vi istället slänga ut de 2 små garderoberna som finns i sovrummet nu. För de är ta mig tusan helt odugliga! Korgarna ramlar ner i dem och i den ena är det bara hänganordning så det blir inte mkt nyttjande av den för tillfället.
Så vi får se vad vi kan hitta på..

Sen ska vi väl dra igång ett litet projekt till. Matbordet och de stolarna so vi nu har ska ut. Det var tänkt att vi skulle ha barbord och barstolar i ek och svart/mörkbrunt skinn.
Men just nu lutar det åt att det vi skippar det och kör vanligt. Men ek och skinn står jag fast vid. För det tycker jag är snyggt :)

Henke har varit lite sugen på att byta luckor i köket. Och ja det skulle verkligen behövas! Men jag kan känna att det är väldigt onödigt. För det första tycker jag inte om köket för fem öre. Det är alldeles för litet. Det är det negativa i denna lägenheten. Och så ska vi ju inte bo här resten av livet så köket får vara som det är.. Jag kan ta det nya köket den dagen vi flyttar till hus istället ;)

Sen var det ju det där badrummet.. Det skulle verkligen behöva rustas upp! Men det känns inte som att det kommer bli av. Vi fick ju en ny badrumsfläkt för någon vecka sen. Alltid något ;)

Hua man blir bara mer och mer sugen på hus när man tänker på renovering! Men mja det får nog vänta ett litet tag :) Men iaf. Håll ut! Bilder kommer!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0